Sabtu, Oktober 20, 2012

Tatkala Mencari Cahaya

Assalamualaikum..Duhai Bakal Ahli Syurga ALLAH ..

Hari ini atif nak kongsikan satu text yang banyak makna yang tersimpan.. Ayat dekat bawah ini dia menerangan tentang kisah sorang HAMBA 

Mencari sebutir mutiara iman dihati
Namun, gagal aku di pelosok nafsu
Terdampar aku di lautan kejahilan dunia

Masih aku
Mencari cahaya cinta,mengilap keimanan
Namun hingga kini
Aku masih kelam,
Gelap di dalam cahaya yang terang

Aku mencari bukan cahaya duniawi
Aku inginkn cahaya hakiki
Dapatku bawa pergi,bekalan di alam nanti

Madahku nukilkan bisikan isi hati
Ingin kembali,ingin mencari,sinar menyinari
Ya Rabbi,berikan aku secebis kasih mu,,
Tatkala aku hampir lupa
Tatkala aku terleka
Dengan cahaya duniawi

Yang aku inginkan bukan dunia
Di sana jua ingin aku dambakan
Cahaya iman yang aku harapkan
Bukan cahaya harta menyinari halaman 

yang ingin mencari cahaya keimanan dalam terang tapi..dia bukan nak mencari cinta manusia..tapi ingin mencari CINTA ALLAH KEKAL ABADI selamanya


Tiada ulasan:

Catat Ulasan