Rabu, November 28, 2012

Pasti Kerinduan bersama kamu



Duhai kekasih ALLAH swt.. 



Hari ini atif baru habis paper spm subjek PRINSIP AKAUN   yang boleh dikatakan sakit kepala memikirkan untuk imbangkan akaun  err !!! bila di ingat balik.. ya allah sekejapnya masa berlalu..begitu pantas.. masa awal exam spm.. masa itu kertas BAHASA MELAYU  kata dalam hati "ish bilalah nak habis exam nie..sangat takut nak masuk dewan peperiksaan." now ! atif tinggal SATU paper je lagi ini iaitu paper EKONOMI ASAS  .. insya allah ayif boleh buat yang terbaikk !!

TETIBA atif rasa sayup je sebab dah tak lama lagi atif akan berpisah dengan kawan-II kelas yang kepala gila-II   semuanya. walaupun kekadang ada salah faham antara kami.tapi kami tetap kawan dan tak ambil hati pun  ..




Atif pasti rindu korang lagi-II dengan skandal-II korang..hahaha  antara skandal-IInya ialah
  • ezzah dan jejek ( paling HOT ! )
  • ida dan faiz saidi
  • haikal dan haikal
  • syamim dan syaraf
rindunyaa... hmm...  tapi perjuangan kita mesti diteruskan.. hopefully korang bejaya dalam hidup masing-II kenangan kita atif abadikan di ingatan insya allah sampai bila-II SAYANG KORANG SEMUA !

ini beberapa gambar kami sekeluarga 





Khamis, November 22, 2012

Perbezaan Suka, Sayang dan Cinta



Assalamualaikum dan selamat pagi .okey tOday i'm talking about Like the difference, Love and Love 
hehehe  okey jOm baca entry atif yang tak seberapa bOleh ini 




Saat kamu MENYUKAI seseorang, kamu ingin memilikinya untuk keegoanmu sendiri.
Saat kamu MENYAYANGI seseorang, kamu ingin sekali membuatnya bahagia dan bukan untuk dirimu sendiri.
Saat kamu MENCINTAI seseorang, kamu akan melakukan apapun untuk kebahagiaannya walaupun kamu harus mengorbankan jiwamu.


Saat kamu menyukai seseorang dan berada disisinya maka kau akan bertanya,"Bolehkah aku menciummu?"
Saat kau menyayangi seseorang dan berada disisinya maka kau akan bertanya,"Bolehkah aku memelukmu?"
Saat kamu mencintai seseorang dan berada disisinya maka kau akan menggenggam erat tangannya...


SUKA adalah saat ia menangis, kamu akan berkata "Sudahlah, jangan menangis."
SAYANG adalah saat ia menangis dan kamu akan menangis bersamanya.
CINTA adalah saat ia menangis dan kamu akan membiarkannya menangis di bahumu sambil berkata, "Mari kita selesaikan masalah ini bersama-sama. "


SUKA adalah saat kamu melihatnya kamu akan berkata,"Ia sangat cantik/tampan dan menawan."
SAYANG adalah saat kamu melihatnya kamu akan melihatnya dari hatimu dan bukan matamu.
CINTA adalah saat kamu melihatnya kamu akan berkata,"Buatku dia adalah anugerah terindah yang pernah Tuhan berikan padaku.."


Pada saat orang yang kamu SUKA menyakitimu,maka kamu akan marah dan tidak mahu lagi bicara dengannya.
Pada saat orang yang kamu SAYANG menyakiti hatimu, kamu akan menangis untuknya.
Pada saat orang yang kamu CINTAI menyakitimu, kamu akan berkata,"Tak mengapa dia hanya tidak tahu yang dia lakukan."




Pada saat kamu suka padanya, kamu akan MEMAKSANYA untuk menyukaimu.
Pada saat kamu sayang padanya, kamu akan MEMBIARKANNYA MEMILIH.
Pada saat kamu cinta padanya, kamu akan selalu MENANTINYA dengan setia dan tulus...


SUKA adalah kamu akan menemaninya bila itu menguntungkan.
SAYANG adalah kamu akan menemaninya di saat dia memerlukan.
CINTA adalah kamu akan menemaninya tidak peduli bagaimana pun keadaanmu.


SUKA adalah hal yang menuntut.
SAYANG adalah hal memberi dan menerima.
CINTA adalah hal yang memberi dengan rela.

Rabu, November 21, 2012

icon cute smile #1


hari ini atif nak bagi dekat kOrang icon-II yang cute miut dekat kOrang ea 

http://i.imgur.com/sWXBj.png 
http://i.imgur.com/6Yk0C.png
http://i.imgur.com/cI9hH.png
http://i.imgur.com/jamYN.png
http://i.imgur.com/7NDuc.png

http://i.imgur.com/KxCEZ.png



http://i.imgur.com/IGdl4.png



 
http://i.imgur.com/U1RMi.png



credit :  Nurul Atiqa



About



                             syukur kepada ILAHI kerana kita masih di beri bernafas lagi pada hari ini ALHAMDULILAH..dengan lafas bismilah saya memperkenalkan diri saya hanya sebagai  atif .. Baru berusia .. HeHe biarlah Rahsia.  kini atif masih menyambung pelajaran di UTHM Batu Pahat Johor. In course Information Technology.

                           Sebagai pendapatan sampingan atif juga ada menjual pakaian untuk wanita seperti Baju Muslimah. Tapi atif berniaga secara "ONLINE" dekat "FACEBOOK". So, jika anda berminat untuk membeli boleh Pm atif di sini : https://www.facebook.com/CumillBaby. INSYA ALLAH, harga berpatutan. Ini pun atif just tolong kakak atif . SUDI-SUDIkanlah untuk tengok baju-baju tu ye..











Isnin, November 12, 2012

cinta dalam diam



Assalamualaikum..Wahai Hamba ALLAH swt,



sebagaimana yang kita tahu setiap  yang digelar MANUSIA pasti ada perasaan suka kepada MANUSIA yang lain.. kita semua tidak boleh lari dengan banyak tentang perasaan...
seperti :
  --->  marah
  --->  kecewa
   ---> sakit
  ---> tertanya-II
 ---> CINTA


Mencintai seseorang dalam diam memang amat menyakitkan..tapi bukan kita minta untuk mencintai dia..tetapi ini semua telah tertulis dalam kehidupan kita...insya allah..mungkin CINTA DALAM DIA kita ini 
akan menjadi satu kenyataan.... 


Bila belum siap melangkah lebih jauh dengan seseorang, cukuplah cintai dia dalam diam..

kerana diammu adalah salah satu bukti cintamu padanya...
kau ingin memuliakan dia, dengan tidak mengajaknya menjalin hubungan yang terlarang,
kau tak mahu merosak kesucian dan penjagaan hatinya..
kerana diammu...
itu dapat memuliakan kesucian diri dan hatimu..
menghindarkan dirimu dari hal- hal yang akan merosak izzah dan iffahmu..
kerana diammu...
itu dapat menunjukkan bukti kesetiaanmu padanya..
kerana mungkin saja orang yang kau cinta adalah juga orang yang telah ALLAH SWT.pilihkan untukmu...
ingatkah kalian tentang kisah Fatimah dan Ali?
yang keduanya saling memendam apa yang mereka rasakan...
tapi pada akhirnya mereka dipertemukan dalam ikatan suci nan indah
sahabat...
kerana dalam diammu tersimpan kekuatan..
kekuatan harapan...hingga mungkin saja Allah akan membuat harapan itu menjadi nyata hingga cintamu yang diam itudapat berbicara dalam kehidupan nyata...
bukankah Allah tak akan pernah memutuskan harapan hamba yang berharap padanya?
dan jika memang 'cinta dalam diammu' itu tak memiliki kesempatan untuk berbicara di dunia nyata,
biarkan ia tetap diam...
kerana...
jika dia memang bukan milikmu, dengan izin Allah , melalui waktu akan menghapus 'cinta dalam diammu' itu dengan memberi rasa yang lebih indah dan orang yang tepat untukmu...
biarkan 'cinta dalam diammu' itu menjadi memori tersendiri dan sudut hatimu menjadi rahsia antara kau dengan Sang Pemilik hatimu...
kerana yakinlah...
Allah akan memberikan ganti yang lebih baik lagi atau mewujudkan mimpimu di kemudian hari..
bersabarlah dalam diammu...




Jumaat, November 09, 2012

Keriangan Bersama Mu

Assalamualaikum Duhai Kekasih ALLAH swt.

KAWAN memang ramai right ? Tapi susah nak cari kawan yang sampai mati pun tetap menjadi KAWAN...ada jugak kawan menjadi lawan.. 

okey tahun ini spm so banyak kenangan yang TERUKIR di 


header diatas adalah header untuk blog khas 5Ratna 2012.. sebab memori boleh kita simpan dalam ingatan 
tapi atif nak buat kelainan sikit..biarlah memori kami tersimpan di laman sosial blogger   dekat blog Ratnarians hanya bercerita tentang kami sahaja... tapi sekarang ini tak sempatlah nak cerita apa-II 
kat blog ini sebab tengah spm..so nanti lepas spm baru atif update okey hehehe..



Khamis, November 08, 2012

Kelahirannya

Assalamualaikum..Duhai Hamba ALLAH swt.


Tanggal 6.11.2012 lahirnya seorang HAMBA allah  
yang bakal menjadi insan dimuka bumi yang penuh dengan liku-liku KEHIDUPAN  

Kini.. atif dah digelar mokcu  happy  hehehehe  
inilah dia anak kakak atif yang sulong dan cucu sulong for mak dan ayah

insan yang bernama QASEH NUR QAISARA



ada cerita disebalik sebelum budak ini lahir tau..hehehehe..nak tahu ?? haa nantikan sambungannya...